• Dzisiaj jest 15 cze 2025, 15:05
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Y.P.V.S - regulacja

Odpowiedz
Posty: 198 • Strona 1 z 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 20

Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Enduros70 » 21 kwie 2013, 15:30

Oto jedyny poprawny sposób ustawienia zaworu wydechowego YPVS dla wszystkich modeli DT 125.

A więc:

Tak wygląda zawór

Obrazek

Obrazek

Cały problem we wszystkich poradnikach jest taki, że nikt nie pomyślał, żeby pokazać na jakim zaworze stosuje swój sposób, gdyż są dwie końcówki na które zakłada się tarczę.

1. W kształcie rombu - w czterech pozycjach.

Obrazek

2. W kształcie prostokąta – w dwóch pozycjach.

Obrazek

Jego pozycja otwarta jest wtedy, gdy półokrągłą częścią jest skierowany w górę a po jego płaskiej stronie przechodzą spaliny.

Obrazek

Przymykając się, obraca się w stronę prawą, czyli przysłania okno wydechowe (od strony tłoka).

Teraz regulacja:

1. Ściągamy dyfuzor oraz dekielek zaworu.

Obrazek

2. Przekręcamy kluczyk stacyjki, aby silniczek wykonał tzw. self-test, czyli obrót zaworem w prawo i w lewo.
3. Teraz wkręcamy napinacze linek, aby je poluzować.
4. Kładziemy się pod motor i kręcąc tarczą zaworu ustawiamy go w takiej pozycji, aby nie przysłaniał on kanału wydechowego ani od strony tłoka ani dyfuzora.

Obrazek

5. Napinamy linki po czym wyłączamy i włączamy zapłon, aby sprawdzić czy zawór ustawia się idealnie otwarty. Jeśli troszeczkę wystaje z którejś strony to korygujemy napinaczami luzując lekko jedną linkę a naciągając drugą.

Może się zdarzyć tak, że ustawiając zawór od strony tłoka idealnie równo będzie kawałek wystawało go od strony dyfuzora. Wtedy trzeba wyjąć go z cylindra i zeszlifować próg pilnikiem, lecz nie jest to konieczne, zależy ile będzie tego progu.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Harmful » 08 lip 2013, 13:37

Ostatnie zdjęcie pokazuje dobrze ustawiony zawór? Jakie są objawy złej regulacji?
Harmful
 
Posty: 35
Wiek: 29
Rejestracja: 19 cze 2013, 19:08
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Motocykl: Yamaha DT 125
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Enduros70 » 08 lip 2013, 13:58

Ostatnie zdjęcie pokazuje dobrze ustawiony zawór (delikatny próg jest ale to już drobnostka). Objawy złej regulacji to muł na niskich obrotach i kop w okolicach 6-7k lub przy zamkniętym cały czas jednostajnie przyspieszanie i obroty kończą się w okolicach 7-8k.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Mon$teR » 11 lis 2013, 16:54

Po zrobieniu tego co napisałeś w poradniku DT nie chodziła jak powinna. Poszperałem w necie i znalazłem opis jak to gówno ustawić i okazuję się że trzeba moto odpalić i zgasić kluczykiem i dopiero wtedy można ustawić zawór całkiem otwarty :) Jeśli ktos to sprawdził prosze o uwzględnienie tego w poradniku :)
Yamaha Dt 125 R <3
Awatar użytkownika
Mon$teR
 
Posty: 43
Wiek: 28
Rejestracja: 17 sie 2013, 9:48
Lokalizacja: Pomieczyno
Motocykl: Yamaha Dt 125 R
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: sito79 » 11 lis 2013, 20:49

Nic nie trzeba odpalać, przed regulacją należy jedynie przekręcić stacyjkę aby YPVS wykonał tzw. self test pozostając wtedy w pozycji otwarty.

Jeśli odpalisz moto i normalnie je zgasisz na jałowym biegu, to zawór jest w pozycji przymkniętej (ustawiony dla niskich obrotów).
Gaszenie stacyjką musiałoby się więc odbyć przy trzymaniu maksymalnych obrotów silnika aby zawór pozostał otwarty.

Więc nie robiąc self testu przed przystąpieniem do regulacji gdy moto wcześniej było normalnie zgaszone, popełnia się zasadniczy błąd.
Zalecam nieco logicznego myślenia przy wszelkich pracach. 8)
sito79
 
Posty: 185
Wiek: 11
Rejestracja: 30 paź 2013, 0:45
Motocykl: mam
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: jakub111 » 11 lis 2013, 20:57

Jak ten zawór jest dobrze ustawiony to jedzie równomiernie od samego dołu do końca obrotów czy jedzie średnio na niskich ale po 7k rpm dostaje kopa?
Awatar użytkownika
jakub111
Moderator
 
Posty: 1312
Wiek: 27
Rejestracja: 08 lip 2013, 13:49
Lokalizacja: zach-pom
Motocykl: DT125R, SR500, S51
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: KruKu » 11 lis 2013, 20:58

Po to jest zawór żeby jechał od dołu. Czyli Twoja pierwsza opcja.
Awatar użytkownika
KruKu
Moderator
 
Posty: 660
Wiek: 30
Rejestracja: 21 kwie 2013, 17:29
Lokalizacja: Solina
Motocykl: DT 125
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: hubertxd7 » 06 sty 2014, 21:56

Panowie jeżeli nie mam stałego zasilania to jak to ustawiać :)
hubertxd7
 
Posty: 13
Wiek: 29
Rejestracja: 12 lis 2013, 21:53
Motocykl: Yamaha DT 125R 1988r
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: jakub111 » 06 sty 2014, 21:59

Kupić akumulator.
Awatar użytkownika
jakub111
Moderator
 
Posty: 1312
Wiek: 27
Rejestracja: 08 lip 2013, 13:49
Lokalizacja: zach-pom
Motocykl: DT125R, SR500, S51
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: hubertxd7 » 07 sty 2014, 15:05

przeczytaj jeszcze raz mój post - nie mam stałego zasilania, nie akumulatora O_o.
Wersja bez stałego zasilania i rozrusznika.
hubertxd7
 
Posty: 13
Wiek: 29
Rejestracja: 12 lis 2013, 21:53
Motocykl: Yamaha DT 125R 1988r
Na górę

Następna

Odpowiedz
Posty: 198 • Strona 1 z 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 20

Wróć do Yamaha DT 125

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Yamaha DT 125
  • Y.P.V.S - regulacja