• Dzisiaj jest 19 wrz 2025, 1:28
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Mechanika

[DT125] Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Tutaj pomożemy naprawić Twój sprzęt.
Regulamin forum Przy dodawaniu tematu wybierz odpowiedni prefiks z listy. Pamiętaj aby w opisie twojego problemu podać dokładny model motocykla wraz z jego rocznikiem, np. Yamaha DT 125 LC2 1988. Postaraj się opisać wszystko dokładnie i szczegółowo, to bardzo ułatwi innym użytkownikom udzielić konkretnej odpowiedzi.
Odpowiedz
Posty: 32 • Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: sito79 » 31 mar 2014, 20:23

Przejmujecie się tym, jakbyście na niskich obrotach jeździli hehe, a na poważnie, to tez mnie to wqrwia.
To zbyt luźne tłoki tak klepią, nie wierzycie to poruszajcie magnetem i przytrzymajcie paluchem tłok przez okno wydechowe.
Ja olewam zalecenia producenta i kolejny szlif robię ciaśniejszy, jak tłok stanie przy wysokich obrotach, to trudno, moja strata.
sito79
 
Posty: 185
Wiek: 11
Rejestracja: 30 paź 2013, 0:45
Motocykl: mam
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: Enduros70 » 31 mar 2014, 22:11

Ruszanie magnetem to nie luz tłoka na boki tylko na pierścieniach...

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: sito79 » 31 mar 2014, 23:26

Enduros70 pisze:Ruszanie magnetem to nie luz tłoka na boki tylko na pierścieniach...


Enduros
No błagam Cię.
Wielu już pisało, że robi szlif, zakłada nowy tłok, korbę, łożyska na wał i po odpaleniu silnika stuka. Gdzie tu masz luzy na boki w takim zestawie?
U mnie po generalce to samo.
Pierścienie z powodu, że są sprężyste, rozpierają się na gładzi cylindra i siłą rzeczy stawiają jakiś tam minimalny opór dla ruchu posuwisto zwrotnego, jeśli wykonamy minimalne ruchy prawo-lewo magnetem usłyszymy jak płaszcz tłoka dosłownie "jebie" o gładź cylindra bo nieco za luźne pasowanie tłoka, będzie powodowało, że będzie on najpierw dążył do ruchu jak ta tabliczka w lolu <lol> (oczywiście w o wiele mniejszej skali).
Śmiem twierdzić, że gdybyśmy wkładali tłoki kiepskich firm które "puchną", to po nagrzaniu silnika mruczały by one jak kotki, a nie stukały. Mamy dobre niepuchnące tłoki i silnik czy zimny czy ciepły przy pasowaniu tłoka 0.06mm stuka tak samo.

Zresztą można sobie posłuchać na YT jak chodzą silniki 2T cr, yz czy innych po remontach.
np. tu http://www.youtube.com/watch?v=1BaADC0Akhw 2:47 kolo odpala yz
sito79
 
Posty: 185
Wiek: 11
Rejestracja: 30 paź 2013, 0:45
Motocykl: mam
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: damianksiazek9 » 01 kwie 2014, 5:13

Chyba żeś oczadział :F Na 99% stuka mi mechanizm od rozrusznika bo z tamtąd słychać :P Jak będę miał wene na dorobienie ściągacza to się przekonam.
Obrazek
Awatar użytkownika
damianksiazek9
 
Posty: 451
Wiek: 29
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:07
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Motocykl: YAMAHA DT 125R 98r.
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: Enduros70 » 01 kwie 2014, 5:59

Kto dzisiaj robi 0,06 w DT, ja od dawna 0,045 stosuję.

Wymiana korbowodów/centrowanie wałów, remonty silników, naprawa gaźników, amortyzatorów cross/enduro, mycie ultradźwiękowe, spawanie aluminium. PW

:arrow: https://www.facebook.com/MotoENDOgarage
Awatar użytkownika
Enduros70
Administrator
 
Posty: 5307
Wiek: 32
Rejestracja: 21 kwie 2013, 9:54
Lokalizacja: Jarosław
Motocykl: EXC 300
  • Link do galerii
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: sito79 » 01 kwie 2014, 8:52

damianksiazek9 pisze:Chyba żeś oczadział :F Na 99% stuka mi mechanizm od rozrusznika bo z tamtąd słychać :P Jak będę miał wene na dorobienie ściągacza to się przekonam.


To jak to jest, szukasz po remoncie przyczyny w układzie korbowym i nagle EUREKA! Jesteś pewien, ze to rozrusznik, tylko dziwne, ze inni nie mają rozruszników i dźwięk dochodzi z silnika taki sam, ale oki. Twoje moto i wiesz najlepiej.

Enduros, powiadasz 0.045, hmmm, szkoda, że nie trafiłem na tą cenną podpowiedź wcześniej.
Chyba, że chwalisz się tą wartością pierwszy raz na forum?
sito79
 
Posty: 185
Wiek: 11
Rejestracja: 30 paź 2013, 0:45
Motocykl: mam
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: damianksiazek9 » 01 kwie 2014, 9:51

Ja zrobiłem 5 setek luzu, znajomy ma DT bez rozrusznika i żadnych niepokojących dźwięków nie ma..
Obrazek
Awatar użytkownika
damianksiazek9
 
Posty: 451
Wiek: 29
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:07
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Motocykl: YAMAHA DT 125R 98r.
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: żuczek » 01 kwie 2014, 14:56

Ja mam rozrusznik i nic nie puka...
Polub nas na facebook'u https://www.facebook.com/MotoKoty
Moje filmy na YT: http://www.youtube.com/user/zucko323
Awatar użytkownika
żuczek
Moderator
 
Posty: 1232
Wiek: 29
Rejestracja: 21 kwie 2013, 18:03
Lokalizacja: Podlasie
Motocykl: cr250 enduro/sm aka gnuj2t
  • Strona WWW
  • Link do galerii
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: damianksiazek9 » 01 kwie 2014, 20:57

To nie znaczy że u mnie nie może pukać :p
Zębatka zdawcza rozrusznika ma straszne luzy i jak ruszam magnetem szybko na boki to dzwięk wychodzi od tego układu mniej więcej.
Obrazek
Awatar użytkownika
damianksiazek9
 
Posty: 451
Wiek: 29
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:07
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Motocykl: YAMAHA DT 125R 98r.
Na górę

Re: Stuki po wymianie tłoka i szlifie

Postautor: cedec1 » 01 kwie 2014, 22:34

Enduros70 pisze:Kto dzisiaj robi 0,06 w DT, ja od dawna 0,045 stosuję.

na kutego tłoka to bym się bał taki luz dać no chyba że odlewany
Nie pomagam na PW masz pytanie to pisz w wątku.Na forum nie jesteś sam wiele ludzi ma podobne problemy i lepiej dla nich jak znajdą pomoc przeszukując forum.
cedec1
 
Posty: 1350
Wiek: 34
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:34
Motocykl: yamaha dt 125RN 1998
Na górę

PoprzedniaNastępna

Odpowiedz
Posty: 32 • Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Mechanika

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Mechanika
  • Stuki po wymianie tłoka i szlifie