• Dzisiaj jest 15 cze 2025, 21:58
  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Strona główna
  • FAQ
  • Szukaj
  • Zespół administracyjny
  • Facebook
  • Podgląd wydruku

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Y.P.V.S - regulacja

Odpowiedz
Posty: 198 • Strona 19 z 20 • 1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Vidon » 09 kwie 2018, 4:21

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silniczka zaworu po self teście ? chodzi mi o to w jakim położeniu jest to kółko do którego przypina się linki w silniczku zaworu, zgłupiałem już przy montażu linek, bo cały czas wychodzi że jedna linka jest za krótka ta z prawej strony, a są dwie długości linek i ta z prawej jest właśnie ta dłuższa, coś mi się wydaje że powinienem mieć zawór z końcówką do tarczy w kształcie rombu przy silniczku zaworu 4+1, a ja mam zawór z końcówką prostokątna z zaokrąglonymi rogami a on występował chyba w komplecie z silniczkami zaworu 2+1, czy ktoś mógłby potwierdzić mój domysł ?

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Vidon
Donator
 
Posty: 1249
Rejestracja: 09 lis 2013, 23:19
Lokalizacja: Wolbrom
Motocykl: Suzuki DR 650 SE & DT 125 R
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Vidon » 19 kwie 2018, 20:50

cedec1 pisze:ma znaczenie ale nie powiem ci który to plus a który minus bo nie pamiętam już dawno się z tym nie bawiłem prawidłowy self test wygląda tak że przekręca sie bez zacięć w prawo i wraca do tego samego położenia


dla potomnych, w silniczku 2+1 czarny kable to - a brązowy to +
Awatar użytkownika
Vidon
Donator
 
Posty: 1249
Rejestracja: 09 lis 2013, 23:19
Lokalizacja: Wolbrom
Motocykl: Suzuki DR 650 SE & DT 125 R
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Frozen » 19 kwie 2018, 21:29

Nie żebym się czepiał ,ale często są stosowane takie oznaczenia + - :)
Po I szukaj. Po II szukaj. Po III na pewno podobny temat istnieje, więc szukaj. 8)
Awatar użytkownika
Frozen
Moderator
 
Posty: 2158
Wiek: 7
Rejestracja: 18 wrz 2013, 14:53
Lokalizacja: Równiny pustynne w zakamarkach Alp
Motocykl: Jamacha dete 125 iks '06
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: CrossinOver » 30 cze 2018, 18:58

Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)
CrossinOver
 
Posty: 29
Wiek: 29
Rejestracja: 03 gru 2016, 21:53
Motocykl: DT 125R 98'
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: cedec1 » 01 lip 2018, 9:10

nie zawór ma się otworzyć w pełni przy około 7k obrotów
Nie pomagam na PW masz pytanie to pisz w wątku.Na forum nie jesteś sam wiele ludzi ma podobne problemy i lepiej dla nich jak znajdą pomoc przeszukując forum.
cedec1
 
Posty: 1350
Wiek: 34
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:34
Motocykl: yamaha dt 125RN 1998
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Vidon » 01 lip 2018, 9:32

Vidon pisze:Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silniczka zaworu po self teście ? chodzi mi o to w jakim położeniu jest to kółko do którego przypina się linki w silniczku zaworu, zgłupiałem już przy montażu linek, bo cały czas wychodzi że jedna linka jest za krótka ta z prawej strony, a są dwie długości linek i ta z prawej jest właśnie ta dłuższa, coś mi się wydaje że powinienem mieć zawór z końcówką do tarczy w kształcie rombu przy silniczku zaworu 4+1, a ja mam zawór z końcówką prostokątna z zaokrąglonymi rogami a on występował chyba w komplecie z silniczkami zaworu 2+1, czy ktoś mógłby potwierdzić mój domysł ?

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka



spójrzcie na zdjęcie o co mi się dokładnie rozchodzi


Obrazek


obecnie mam zamontowany silniczek z lewej strony na zdjeciu ale...

linka przechodzącą przez punkt 1 jest za krótka i dorabiałem linkę poprzez awaryjną końcówkę + linka z dozownika oleju dt 80 lc2

linka przechodząca przez punkt 2 jest w porządku


Chciałbym zamontować silniczek ze zdjęcia który jest z prawej strony, ale w obu przypadkach wchodzi że linka jest albo za długa albo za krótka, nawet przy opcji skrzyżowanych linek.


jest w silniczku po jego rozebraniu, opcja przestawienia tego koła gdzie mocuje się linki ? przestawiałem to na trybach, ale po załączeniu silniczka i tak to koło wraca w pozycję ze zdjęcia wyżej

zakupiłem więcej awaryjnych końcówek do linek, więc jeśli się nie da nic przestawić, to nic innego mi nie pozostaje jak dorabianie linek na długość narzucaną przez to kółko.
Awatar użytkownika
Vidon
Donator
 
Posty: 1249
Rejestracja: 09 lis 2013, 23:19
Lokalizacja: Wolbrom
Motocykl: Suzuki DR 650 SE & DT 125 R
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: rykpat » 01 lip 2018, 9:36

CrossinOver pisze:Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)


nie pomyliłeś się z tym przekręcaniem? Przekręcasz kluczyk to zawór robi ruch w prawo i w lewo do otwartego ustawienia. Jak dajesz gazu to zawór przekręca się w lewo, odpuszczasz gaz to wraca w prawo. Powyżej 7k powinien utrzymywać się w jednej pozycji tak jak napisał kolega powyżej.

@Vidon, ja myślę, że to wina końcówki prostokątnej w zaworze. Bo gdybyś miał ją w kształcie rombu, mógłbyś przekręcić sobie tarczę względem zaworu np w lewo, a tak nie masz regulacji i tarcza jest za bardzo w prawo przez co i linka jest za krótka.
rykpat
 
Posty: 472
Wiek: 29
Rejestracja: 26 mar 2017, 11:26
Motocykl: DT 125R 97r
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: Vidon » 01 lip 2018, 9:50

rykpat pisze:
CrossinOver pisze:Siemanko, mam dwa pytania

1. Czy to normalne, że gdy dodaje gazu na poziomie 2-5k zawór przekreca się w prawo a później w lewo, powyżej 5k robi to płynnie w lewo?

2. Nie wiem czy jest to związane z zaworem, ale na jałowych po odkręceniu 3/4 Manetki motocykl się dusi (kolor świecy w porządku, tylko ten zawór chyba przymyka się zamiast płynnie otworzyć?)


nie pomyliłeś się z tym przekręcaniem? Przekręcasz kluczyk to zawór robi ruch w prawo i w lewo do otwartego ustawienia. Jak dajesz gazu to zawór przekręca się w lewo, odpuszczasz gaz to wraca w prawo. Powyżej 7k powinien utrzymywać się w jednej pozycji tak jak napisał kolega powyżej.

@Vidon, ja myślę, że to wina końcówki prostokątnej w zaworze. Bo gdybyś miał ją w kształcie rombu, mógłbyś przekręcić sobie tarczę względem zaworu np w lewo, a tak nie masz regulacji i tarcza jest za bardzo w prawo przez co i linka jest za krótka.


kombinowałem też z zaworem gdzie jest końcówka w kształcie rombu, przecież tarcza się delikatnie odchyla w prawo i lewo, wiadomo że zawsze to coś względem drugiej zaokrąglonej końcówki, ale w moim przypadku niewiele to zmienia i problem jaki był taki jest.


Widziałem na pancerzach linek różne oznaczenia 3RM i chyba 3BN są jeszcze jakieś inne ?

zapewne mam nie odpowiednie linki do silniczka zaworu

na silniczku zaworu ale 2+1 też widziałem oznaczenie 3MB-00 więc zapewne wychodzi na to że trzeba mieć dopasowane linki do silniczka

Paolo dorabia linki, wiec może się wypowie, czy ogólnie jest wiele długości linek, mierząc pancerze razem z końcówkami z gwintem idzie wyłapać różnice, ale czy są dwie długości czy więcej ?
Awatar użytkownika
Vidon
Donator
 
Posty: 1249
Rejestracja: 09 lis 2013, 23:19
Lokalizacja: Wolbrom
Motocykl: Suzuki DR 650 SE & DT 125 R
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: paolo9779 » 01 lip 2018, 12:00

W starszej dt do 2003r. są dwa rodzaje linek, jedne rownoległe, a jedne zakładane na krzyż. Zależy to od tego w którą stronę obraca się silniczek. Co do dlugosci równoległych lub krzyżowych to zawsze są takie same. Do tego były silniczki które wykonują ruch tylko (pisze o zaworze, w która stronę się obraca) w prawo i wracają w lewo, a drugi typ silniczków był taki ze obracał się w prawo, po lekkim dodaniu gazu obracał się jeszcze w prawo i wtedy wracał w lewo. Na trybach silniczka nie przestawisz.
↓↓Linki zaworu wydechowego ypvs różne modele NOWE TANIO↓↓
http://yamahadt.net/linki-zaworu-ypvs-yamaha-dt-125-r-re-sm-x-tdr-tzr-aktualne-t3090.html
↓↓Dekielki, pokrywki prawe zaworu wydechowego ypvs NOWE↓↓
http://yamahadt.net/dekielek-pokrywka-zaworu-wydechowego-yamaha-dt-prawa-strona-t8410.html
->->->Plus zapraszam do swoich galerii :)<-<-<-
Awatar użytkownika
paolo9779
V.I.P
 
Posty: 3071
Wiek: 28
Rejestracja: 23 kwie 2013, 14:59
Lokalizacja: Kartuzy/Przodkowo
Motocykl: Yamaha DT 125 amfibia hybryda na baterie słoneczne napędzane wiatrem
  • Link do galerii
Na górę

Re: Y.P.V.S - regulacja

Postautor: ilukasz » 01 lip 2018, 14:27

A na silniczek 4+1 szybkoobracający się linki zakłada się na krzyż czy równolegle?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
kate power
Awatar użytkownika
ilukasz
Donator
 
Posty: 517
Wiek: 23
Rejestracja: 06 cze 2016, 17:16
Lokalizacja: Nie interere tej
Motocykl: a jednak już mam
  • Link do galerii
Na górę

PoprzedniaNastępna

Odpowiedz
Posty: 198 • Strona 19 z 20 • 1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Wróć do Yamaha DT 125

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Przejdź do widoku na telefony komórkowe

Przejdź do: Strona główna › Mechanika › Poradniki › Yamaha DT 125

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group.


phpBB SEO

Style we_clearblue created by weeb and edited by FastMan.

  • Kanał
  • Nowe tematy

  • Yamaha DT 125
  • Y.P.V.S - regulacja